Kitap Tanıtımı |
Şehirlerin altında hızla geçip giden trenler artık yok...
Artık şehirler yok...
Telefon yok... İnternet yok...
1. Gün
Ölümcül bir grip virüsü dünyanın yüzeyinde bir nötron bombası gibi patlar. Haberler ölüm oranının % 99'un üzerinde olduğunu bildirirler.
2. Hafta
Medeniyet yıkılır.
20. Yıl
Seyyar Senfoni adındaki aktör ve müzisyenlerden kurulu bir grup, konserler vermek ve Shakespeare oynamak için yerleşim yerlerini dolaşırlar. Salgından yirmi yıl sonra, hayat göreceli olarak güvenlidir. Ama yeni bir tehlike belirir ve hayatta kalan herkesin tekrar inşa etmeye çalıştığı umut dolu dünyayı tehdit eder.
İstasyon On Bir, altı kişinin hayatlarının kesişmesini anlatır. Bunlar: meşhur aktör Arthur Leander; son anda grip konusunda uyarılan Jeevan; Arthur'un ilk eşi Miranda; Arthur'un en eski dostu Clark; Seyyar Senfoni'deki bir oyuncu olan Kirsten ve kendi kendini peygamber ilan eden esrarengiz kişidir...
"Çok iyi bir roman. Oldukça güzel... Bu yıl okuduğum kitaplar arasında diğerlerinin önüne çıkanlardan biri: İstasyon On Bir... Güzel yazılmış ve müthiş melankolik, uzun zaman unutulmayacak ve tekrar okunacak bir kitap."
George R. R. Martin, Game of Thrones'un yazarı
"Nadiren, bir kitap yeni bir eski arkadaşa, onca zamandır okumak istediğinizi hiç bilmediğiniz bir öyküye dönüşür. İstasyon On Bir insana aynı zamanda hem tanıdık hem de olağanüstü gelen nadir bir eser, gelecek, şu an, geçmiş, ölüm, yaşam ve Shakespeare'i ustaca birbirine dokuyor. Bu gerçekten çok özel bir şey."
Erin Morgenstern, Gece Sirki'nin yazarı
"...Bir aşk mektubu havasında okunuyor - kaybedebileceğimiz bütün o şeyleri ve hâlâ elimizde olan bütün o şeylerin değerini hatırlatıyor."
Karen Joy Fowler
"İyi bir kitabı bitirdiğimde biraz kızarım — daha fazla okuyamadığım ve tekrar ilk kez okuyamayacağım için küserim. Son okuduğum iyi kitap Emily St. John Mandel'in İstasyon On Bir'idir."
Daniel Handler, Why We Broke Up'ın yazarı
"Distopik kurgunun sizin tarzınız olmadığını düşünüyorsanız bile, bu harika kitabı bir denemenizde ısrar ediyorum."
Deborah Harkness, Cadıların Keşfi'nin yazarı
"Bu kitabı okurken, sürekli kitabı bırakıp etrafıma baktım ve 'Her şey bir mucize,' diye düşündüm."
NPR.org
"Sanat, aşk ve insan ruhunun zaferinin bir güzellemesi..."
Doug Knoop, Seattle Times
"İstasyon On Bir o kadar ilgi uyandırıcı, o kadar korkusuzca hayal edilmiş ki elimden bırakamadım."
Ann Patchett
"Büyüleyici."
People
"Muhteşem."
Booklist
"Hiç aklınızdan çıkmıyor ve çok sürükleyici."
Milwaukee Journal Sentinel
"İstasyon On Bir içimdeki onlarca okuyucuya hitap eden türden bir kitap: Hollywood hayranlarına, çizgi roman hayranlarına,
tarikat bağımlılarına, aşk sevenlere, felaket turistlerine. Bu nefis bir kitap ve Emily St. John Mandel insanı hayretlere düşürüyor."
Emma Straub
"Küstah... Eğer geri dönüp bakacak kadar yaşayabilirsek, hayat, minnettarlık hakkında bir kitap."
Minneapolis Star-Tribune
"Ruh ürpertici... Mandel hem dehşet hem de empati uyandırmaktaki çarpıcı yeteneğini ortaya koyuyor."
Los Angeles Kitap Eleştirileri
"Büyük sevecenlik anlarına da izin veren, gerçekten rahatsız edici bir distopik roman. Emily St. John Mandel kalıcı görüntüler yaratıyor ve yazım tarzı çok zarif."
Patrick deWitt
"Çok uzun zamandır, sanatın dayanıklılığı ve uzun soluklu olması hakkında okuduğum en iyi şeylerden biri."
Tobias Carroll, Electric Literature
"Kıyamet sonrası tarzı değiştirecek... Bu hayatta kalmak üzerine bir öykü değil, bu yaşamak hakkında bir öykü."
Boston Herald
"Büyük, zekice, iddialı, tarz karıştırıcı bir roman... Hiç şüphesiz bu yıl en sevdiğim kitaplardan biri."
Sarah McCarry, Tor.com
"Aynı zamanda hem garip hem şiirsel hem heyecanlı hem de haşin olan İstasyon On Bir hayatta kalmak, beklenmedik tesadüfler ve sanatın anlamı üzerine canlı bir öykü."
Bustle, "Ayın en iyi kitabı"
"Rahatsız edici, yaratıcı ve heyecanlı İstasyon On Bir beni hâlâ yaşarken dünya için hüzünlenmiş bir halde bıraktı."
Jessie Burton
"Emily St. John Mandel'in dördüncü romanı İstasyon On Bir çarpıcı bir sonla başlıyor. Bir gece, bir Toronto tiyatrosunda, Kral Lear rolünü sahnede oynayan, elli bir yaşındaki Arthur Leander kalp krizi geçirip ölür. Oldukça büyük ölçekte, çok ölümcül bir bulaşıcı grip salgını olan trajedi başladığında insanların bu şoku özümseyecek pek zamanı olmaz; birkaç hafta içinde dünya nüfusunun çoğu ölür... Mandel coşkulu bir öykü anlatıcı... Okuyucular karakterlerin ustaca birbirlerinin içine giren yaşam ve kader ağlarıyla kazanılacaklar... İstasyon On Bir bir kıyamet sonrası öyküsü olduğu kadar aynı zamanda da esrarengiz bir çalışma. Mandel okuyuculara sayfaları durmadan çevirtmek için ipuçları yerleştirmek ve entrikaları yoğunlaştırıcı sorular sordurmak konusunda iyi... İstasyon On Bir kıyamet gününde hayatta kalınabileceğine, her şeye rağmen insanların içlerinde iyiliği koruyacağına ve yeni bir dünyayı kurmaya başladıklarında, eskisinde iyi olan şeyleri isteyeceklerine inanan ya da inanmak isteyenleri cesaretlendiriyor ve onlara umut sunuyor."
Sigrid Nunez, New York Times Kitap Eleştirileri
"Geçen ay, Ulusal Kitap Ödülleri'nin finalistleri ilan edildiğinde, bir tanesi diğerlerinden daha fazla dikkat çekti: Emily St. John Mandel'in yazdığı İstasyon On Bir... İstasyon On Bir bir salgının medeniyeti yok ettiği, tanıdık bir tarz evrende geçiyor. İstasyon On Bir'in Ulusal Kitap Ödülü'ne uygun olmasını sağlayan şey öyküde beklenmedik bir şekilde sanatçıların hayatta kalmaları. Bu edebi ana, hem şekil hem de içerik olarak daha mükemmel bir roman hayal etmek çok zor... İstasyon On Bir, eğer her zamanki tarzımızda onun hakkında konuşacaksak, yüksek ve alçak kültürleri (edebi kurgu ve tür kurgusunu) birleştiren bir kitap gibi görünebilir. Ama bu kategoriler bu kitabı tanımlamak için hiç de yeterli değiller... Bu kitap birbirleriyle bağlantılı olan gözlem, hissetme, bilgelik değerlerini ve bu farklı tarzları bir araya getiriyor... Öykü sıkışmak yerine, açılıyor."
Joshua Rothman, New Yorker
"Emily St. John Mandel'in duyarlı ve sevimli yeni romanı İstasyon On Bir... mucizevi bir şekilde, aynı anda hem sürükleyici hem de şiirsel bir havaya sahip... Ustalığını |