Kitap Tanıtımı |
Son dönemde Fransızca yazan en parlak kalemlerden biri kabul edilen Toussaint´in Banyo´dansonraTürkçe´deki ikinci kitabını sunuyoruz. Banyo´nun Oblomov´u çağrıştıran karakteri gibi, Fotoğraf Makinesi´nin "çoğunlukla olaysız, sakin bir yaşam süren" isimsiz anti-kahramanıda bir hareketsizlik felsefesi geliştiriyor. Bu felsefenin temeltaşlarınıda"işleri aceleye getirmeden yapma", bezginliğe övgü yapmura benzettiği düşünce akışına müdahele etmeden kendihaline bırakarak bir varoluş bilinci geliştirme ve son olarakda asıl düşman olarak gördüğü gerçekliği bütün bu hareketsizlik eylemleriyle yıldırma oluşturur. Gerçekliği bütün bu hareketsizlik silahıolarakromanda simgeselbirönem taşır. Önemsiz gibigörünenufacıkayrıntılarıuzun uzun betimlediği minimalist bir üslup geliştiren Tousaaint sık üslup geliştiren Toussaint sık sık kullandığı parentezlerle okuru suç ortaklığa davet ediyor: Taammüden hareketsizliğe tam teşbbüse...
Kitapların değerinin kalınlıklarıyla düz orantılı olmadığını bilen Toussaint ince ama incelikli" bir romanla farklıbir okuma serüvenine çağırıyor bizleri. |