Kitap Tanıtımı |
Arka Kapak Yazısı (Tanıtım Bülteninden) İyi Güzel Muhteşem Yarın İlerlemenin sonuna varıldığında ne olur? Çağdaş bilimkurgunun önemli isimlerinden Cory Doctorow, tasarladığı Disney motifleri egemenliğindeki karamsar gelecekte, ergen 'üst-insan' Jimmy ile düşlerinin kızı ölümlü Lacey'nin öyküsü etrafında, ölümsüzlükten cinselliğe iktidar araçlarından sürü politikalarına günümüzün temel meselelerine de dokunuyor. İlerlemenin sınırlarının nereye varabileceğine dair sıradışı bir akıl yürütme. Anlatıyı, yazarın 2010 Dünya Bilimkurgu Fuarı'nda yaptığı ve açık-kaynak modellerinde sadece bilginin değil, sanatın da kullanım ve paylaşımını işlediği tarihsel konuşmasının metni ve yine yazarla yapılan röportaj izliyor. Yaban Kızlar Locus, Asimov ve Nebula Ödülü sahibi Yaban Kızlar, ipek ve kılıçla bezeli bir toplumdaki iki esir 'toprak çocuğun' adalet arayışlarının şiddet ve aşk yüklü bir sona varan öyküsünü anlatıyor. Öyküyü Ursula K. Le Guin'in şirketsel yayıncılığın ve kapitalizmin temel varsayımlarının maskelerini alaşağı eden denemesi 'Okurken Uyanık Kalmak' ve yazarının bilinmeyen yönlerini ortaya koyan bir söyleşi izliyor. Biz 'Şimdiye kadar yazılmış en iyi bilimkurgu roman, klasik bir karşı ütopya.' Ursula K. Leguin Biz, sonradan kendi tarzında yazılan yapıtlar için prototip olacak disütopik bir romandır. Roman gelecekte varolan otoriter bir devletin inançlarına körü körüne bağlı bir vatandaşı ve bir matematikçi olan D-503'ün günlüğüne yazdıklarına yer verir. Günlük, mutluluğun, düzenin ve güzelliğin sadece özgürlüğün olmadığı bir ortamda, matematiksel mantığın ve mutlak gücün demir prensiplerinde bulunabileceğini dikte eden bir hükümet doktrininin bir ilanı olarak başlar. Günlük ve roman ilerledikçe D-503, I-330 adlı bir muhalifin çarpıcı etkisine kapılır. I'ya duyduğu çılgıncasına arzuyla büyülenen D, matematiksel mantığın saflığına ve tüm insanların ihtiyacını karşılayacak ve mükemmel düzenlenmiş bir bütünlüğün kapasitesine olan inancını kaybeder. Kendini azar azar ?-1'in şiirsel irrasyonelliğine ve bireysel bir aşkın anarşizmine doğru çekilirken bulur. Artık 'biz'i kullanmaz ve gerilla sevgilisinin adının ironik bir yansıması olarak 'ben'i, yani kendini düşünmeye başlar. Zamyatin'in Biz'ini farklı kılan şey otoriterliğe bakış açısındaki entelektüel inceliktir. Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 Kitap ) |