Kitap Tanıtımı |
Kökleri büyük boyutlu plastik eserlere dayanan ancak yapımı basit ve oldukça düşük maliyetlipişmiş toprak figürinler ait oldukları dönemin dinsel yapısına, plastik sanatta ortaya çıkanyeni akımlara, teknik değişimlere hatta toplumun estetik beğenilerine değin insana ilişkin pekçok farklı konunun anlaşılmasında önemli bir yere sahiptir. Klazomenai Karantina Adasıkuzey yamacı kazılarında ele geçen pişmiş toprak figürinler, bugüne değin Orientalizanseramik üretimiyle ön plana çıkan Klazomenai’ın kent atölyelerinde ürettiği farklı bir buluntugrubunu incelememize olanak sağlamıştır. Ana üretim merkezlerine oranla oldukça vasatolarak değerlendirebileceğimiz Klazomenai figürinleri kentin koroplastik alanında takip ettiğiana akımları ve bu buluntu grubu özelinde ticari ilişkiler kurduğu merkezleri saptamamızayardımcı olmaktadır.Çalışmanın konusunu oluşturan pişmiş toprak figürinler Karantina Adası kuzeyyamacının hemen üzerinde yer alan açık hava kutsal alanıyla doğrudan bağıntılı olduğuanlaşılmaktadır. Dolayısıyla Kuzey İonia’da bulunan bir kutsal alana ait figürin gruplarınınbir arada değerlendirilmesi çalışmaya ayrı bir önem katmaktadır. Çalışmada değerlendirilenher bir figürin tipolojik ve ikonografik olarak değerlendirilmiş, figürinlerin etkilendiği sanatakımları ve ait olduğu döneme ilişkin teknik ve stilistik özellikler detaylı olarak ele alınmıştır.Böylece figürinin ait olduğu dönem özelliklerine göre ne şekilde biçimlendiği, değişen dönemve buna bağlı olarak ortaya çıkan teknik ve stilistik özelliklerdeki farklılaşma okuyucuya netbir şekilde aktarılmaya çalışılmıştır. (Tanıtım Bülteninden) ) |