Kitap Tanıtımı |
"Walter Benjamin'i pek çok farklı kılığıyla tanıyoruz: Başarısız olmuş bir akademisyen, parlak bir gazeteci, tutkulu bir yazar. Peki, Mekanik Yeniden Üretim Çağında Sanat Eseri dışında, medya kuramcısı Benjamin hakkında ne biliyoruz? Jaeho Kang, disiplinler arasından bizleri Benjamin'in medyaya ulaştığı o son derece özgün ve entelektüel yolculuğa çıkarıyor. Kang'ın bu ustalık işi ve ciddi, engin ve aydınlatıcı kitabı; okurlarını Benjamin'in göz kamaştırıcı merakını paylaşmaya davet ediyor."
Daniel Dayan, Centre National de la Recherche Scientifique (Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi), Paris Yirminci yüzyılın en özgün ve kavrayışı keskin düşünürlerinden olan Walter Benjamin (1892-1940), medyanın modern toplum üzerindeki derin etkisine ilişkin benzersiz bir anlayış sunmuştur. Jaeho Kang'ın kitabı, Benjamin'in medya teorisi ve bunun günümüz için hâlâ geçerli olan önemine dair son derece duru bir girizgâh yapıyor.
Kitap, Benjamin'in enformasyon endüstrisi, kentsel gösteri ve estetik siyasete atıfta bulunarak medya ?yazılı basından elektronik medyaya kadar? ve modern deneyimin kesişimi üzerine kaleme aldığı eleştirel ve kışkırtıcı yazıların sistematik ve derinlikli bir okumasını sunuyor. Benjamin'in fikirlerini Marshall McLuhan ve Jean Baudrillard gibi çağdaş medya kuramcılarının içinde bulunduğu eleştirel toplulukla bir araya getirerek, Benjamin'in eserlerinin günümüz medya çalışmaları üzerindeki etkisi ve onun bu özgün fikirlerini çağdaş medya kültürüne nasıl uygulayabilecekleri konusunda öğrencilere yol gösteriyor.
Kang'ın kitabı, medya ve iletişim çalışmalarının yanı sıra kültürel araştırmalar, film çalışmaları ve toplumsal kuram disiplininde çalışıp Benjamin'in zengin, ancak karmaşık yazılarının anlaşılır bir değerlendirmesini okumak isteyen öğrenci ve araştırmacılar için özellikle ilgi çekici olacaktır.
Jaeho Kang, Londra Üniversitesi SOAS Medya ve Film Çalışmaları Merkezi, Eleştirel Medya ve Kültürel Araştırmalar Programı'nda öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. |