Kitap Tanıtımı |
(Arka alanda ışıkgeçirgen perde. Onun arkasında 'sahne resmi'nin boyanmış olduğu patiska perde. Öyle ki, ışık önden verildiğinde, sadece bu ön tül perdedeki çizimler görünür. Işık ön perdenin arkasından, arka perdeye verilince 'sahne resmi' -ışığın yeğinliğine göre- salondan görünmeye başlar...
'Sahne resmi': İzlenimci yöntemle leke leke, ilkcil renklerle kızılçam, selvi, erik, elma, badem, erguvan ağaçları. Ağaçların dibinde mor dikenler.
Bülbülcüler, ikişer üçer, ayaklarının ucuna basarak gelir. Todori, Ali Agop, yandaki çalıların arkasına gizlenirler. Biri elindeki fileden, öbürü ceketinin cebinden çıkardıkları içki ve nevaleyle bir çilingir sofrası kurmaya başlar. Bağış, Ekrem, Albala, Sarkis, Nişan soldan gelir, bir öncekilerle selamlaşırlar. Nişan, elindeki kanarya kafesini özenle bir fundanın yanına yerleştirir. Islıkla kuşuna seslenir. Sonra dördü yere yarım uzanıp kağıt oynamaya başlar. |