Kitap Tanıtımı |
Sezar-Deccal ağrılı dünyamızın düşsel bilimi patafiziğin öncüsü Alfred Jarry'nin alametifarikası haline
gelmiş Kral Übü oyununun öncülü niteliği taşıyor. Jarry'nin ana karakteri Übü Baba'nın Deccal
kişiliğinde ortaya çıktığı Kral Übü'nün 1895 tarihli bu ilk versiyonunda, İsa'nın tersine dönmüş
yansıması olan Deccal sahne alıyor.
Karanlıkçılığın ve kapalı anlatımın Jarry'ye şiirsel bir ilke sağladığı bu metinde zıtların birliği, anlam
üretici bir makineyi işleterek Kral Übü'yü, simetri işlevine göre işleyen sembolik ve sentetik bir yapıya
dönüştürüyor. Dünya ile okur arasında bir ara yüzey olan Sezar-Deccal, seyircilerin zihinlerini okült
anlamların sentetik kitlesiyle temasa geçirmek üzere yararak boşlukla bağ kuran bir mekanizma işlevi
görüyor.
Jarry'nin ancak bir ayna oyunuyla anlam bulan içbükey estetik perspektifinden, dejenere olmuş
Hıristiyan köktendinciliğine bakmak ve absürdün sınırlarında gezinmek isteyenler için, Sezar-Deccal
okurun yansıttığı anlamın eşsiz bir grotesk yansıması... |