Sanat Dünyamız Sayı 164
ISBN 2789788614215
Yayınevi Yapı Kredi Yayınları
Yazarlar Kolektif (author)
Kitap Tanıtımı Cihat Burak’ın kaleminden Hattat Hamit Aytaç Sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu bu sayıda ressam Cihat Burak’ın Hattat Hamit Aytaç ile yaptığı bir söyleşiyi ve hakkında yazdığı bir yazıyı tekrar günışığına çıkararak sanat tarihimize yeni yapraklar ekledi. Afro Kısmet İstanbul Bienali direktörü Bige Örer, sanatçı Fred Wilson’ın geçen yıl 15. İstanbul Bienali kapsamında Pera Müzesi’nde gerçekleştirdiği, daha sonra Londra Pace Gallery’de sergilediği 'Afro Kısmet' başlıklı özgün yerleştirmesini değerlendirdi. 'Afro Kısmet'10 Temmuz-17 Ağustos 2018 tarihleri arasında New York Pace Gallery’de de izleyicilerle buluşacak. Bir Beyaz Duvar, Bir Kara Delik: (Oto)portre ve Yüzün Politikası Sanat tarihçi ve akademisyen Nermin Saybaşılı 6 Aralık 2017 - 4 Mart 2018 tarihleri arasında Pera Müzesi’nde gerçekleşen 'Bana Bak!: ‘La Caixa’ Çağdaş Sanat Koleksiyonu’ndan Portreler ve Diğer Kurmacalar' sergisinden hareketle güncel sanat pratiğinde portrenin ve otoportrenin yeniden yorumlanmasına ve sorgulanmasına odaklandı; ayna/lamanın mantığı ve bazı farklı ihtimaller üzerine düşündü. Fransa, Mayıs 1968: 'Sokak Sanatı'na Birkaç Altyazı Araştırmacı, yazar, çevirmen Tunç Tayanç, Mayıs 1968 olaylarını Paris’teki duvar yazıları ve sokak sanatı üzerinden hatırlattı. Elmas Deniz, 'Yazsız Yıl', Pilot Burak Delier, 'Kendini Bar Zanneden Dergi', Lokal Selim Birsel, 'Bahçe Bakım Sanatı', Riverrun Süleyman Saim Tekcan, 'Döngüsel Seyir', Tophane-i Amire Ayşe Erkmen, 'Kıpraşım Ripple', Dirimart Yazar, çevirmen, editör Süreyyya Evren, 'Soğuk Soğuk Sergi Gezmek' başlıklı yazı dizisinin ilkinde beş sanatçının solo sergilerini yorumladı. Müzecilik Mesleği ve Müzecilik Meslek Kuruluşu Derneği Üzerine Bir Söyleşi Müzecilik Meslek Kuruluşu Derneği’nin yönetim kurulu başkanı Canan Cürgen ve yönetim kurulu üyesi Nalan Dönmez Yakarçelik ile yapılan söyleşinin temel konuları derneğin (MMKD) çalışmaları ve müzecilik mesleği oldu. Bilgi ve Sanat: Özcan Saraç Kültigin Kağan Akbulut’un bu sayıdaki konuğu hem bilimsel hem de toplumsal açıdan öne çıkan meselelere odaklanan çalışmalarıyla dikkat çeken Özcan Saraç. Burcu Pelvanoğlu ile Söyleşi/ Sanat Tarihinde Alternatif Okumalar Özgenur Geris, sanat tarihçi Prof. Dr. Burcu Pelvanoğlu ile Hale Asaf: Türk Resminde Bir Dönüm Noktası (YKY) ve Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız: Türkiye’de Modernleşme ve Sanat (Corpus Yayınları) kitapları bağlamında modernizm ve bu olgunun Türkiye’de kadına ve sanata yansımaları hakkında bir söyleşi yaptı. Kayıhan Keskinok: Tarihsel bir Bakış Sanat tarihçi ve ressam Jale N. Erzen, sanatçı Kayıhan Keskinok’ın (1923-2015) eserlerini ve sanata yaklaşımını kaleme aldı. 2018 Mardin Bienali Sanatçı Huo Rf aynı zamanda işleri ile parçası olduğu 4. Mardin Bienali 'Sözden Öte' (4 Mayıs – 4 Haziran) üzerine soruları ve aldığı görüşleri, cevapları derledi.   Kelle ya da Bir Mucize Olarak Mamulat Yazar ve sanat yönetmeni Mehmet Ergüven, sanatçı Noyan Turunç’un eserlerini beden, ironi, figür vb kavramlar üzerinden yorumladı. Yeniden İnşa ODTÜ felsefe bölümü yüksek lisans öğrencisi, editör ve çevirmen T. Onur Çimen, Seval Şener’in 7-31 Mart 2018 tarihleri arasında Galeri Nev Ankara’da yer alan 'Haremde Yeni Bir Işık' sergisini yorumladı. Fahrelnissa Zeid Berlin’de Yazar, şair Gültekin Emre, Fahrelnissa Zeid’in Londra’da Tate Modern’den sonra Berlin’de Deutsche Bank KunstHalle’de açılan (20 Ekim 2017-25 Mart 2018) sergisini gezdi. fragMENtaTION dizisi no 35: Rafet Arslan’ın 'Üçüncü Dünya Savaşı Ön Belirtileri' projesi Sanat Dünyamız’ın Necmi Sönmez küratörlüğünde süregelen fragMENtaTION dizisinin bu sayıdaki konuğu Rafet Arslan oldu. Sönmez projeyi anlatırken şöyle yazıyor: 'Rafet’in ‘Üçüncü Dünya Savaşı Ön Belirtileri’ projesi, kolaj tekniğiyle gerçekleştirilmiş levhalardan oluşuyor. Jules Verne’in 20. yüzyıl başında Türkçe, Rumca, İngilizce basılan kitaplarındaki gravürlerden yola çıkan sanatçı, farklı dönemlere, yüzyıllara, kültürlere ait imgeleri kesip yapıştırarak ikircikli dramlar kurgulamıştır. On dört dramın doğrudan amacı, anlatıcı bir eyleme, kolay tüketilir bir anlama dönüşmek değildir. Bu çalışmanın temelindeki dürtü yaşadığımız günlerde tanıklık ettiğimiz politik, sosyal, ekonomik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan mutsuzluğu, isyanı dile getirir. Üçüncü Dünya Savaşı imgesel olarak sadece büyük bir felaketin öngörüsü değildir. Daha önceki büyük savaşların arkalarında bıraktığı, sakatladığı insanlık bu büyük yıkımlardan henüz tam olarak kurtulamamışken Rafet’in imgelerinde doğruluğu araması dikkati çeken bir eğilimdir.'         (Tanıtım Bülteninden)   Editör : Mine Haydaroğlu       )