Kitap Tanıtımı |
Sanat tarihçisi Zeynep Ronanın kendi çabasıyla başlattığı ve yüz bini aşan malzeme içeren arşiv, Türkiyede sanat üretimini araştıranlar için bulunmaz bir kaynak. Küratör Nazlı Gürlek, Zeynep Rona ile bu arşivin içeriği, tarihçesi ve akıbeti ile ilgili bir söyleşi yaptı.
Söyleşiden bir alıntı: Zeynep Rona: Türkiyenin son 40-50 yılının sanat haritasını çıkartmak isterseniz bunu ancak bu arşivde çalışarak yapabilirsiniz.
Hale Tengerin Galeri Nev İstanbulda açtığı Yıldızlarda Dans başlıklı sergisini, Nazlı Pektaş sanatçının önceki çalışmalarıyla birlikte okuyarak değerlendirdi.
Metinden bir alıntı: Hale Tengerin işlerinde dolaşmak, içinde yaşadığı toplumun vicdanı ve ruhunu kendi bedeninde yeniden inşa etmiş bir sanatçının belleğinde gezinmek gibidir.
Süreyyya Evren, Formun Huzursuzluğu, Formsuzluğun Değil başlıklı yazısında günümüzde sanat üretiminin yapısı ve etkisi üzerine akıllara gelen soruları dile getirdi. Sanatla ve siyasetle ilişkiye girme formlarındaki huzursuzlukları örneklerle işaretledi.
Hong Kongdaki Edouard Malingue Galeride ISTHK|HKIST başlıklı kişisel sergisi açilan Nuri Kuzucan ile Bige Örer söyleşi yaptı.
Söyleşiden bir alıntı: Bu kent, mimari, yaşam, benim beslendiğim şeyler; sevdiğim ya da sevmediğim bir sürü durumlar. Benim bütün estetik yargılarımı güzel bir gün batımı ya da çok güzel doğa manzaraları beslemiyor. Beni etkileyen şeyler daha çok insan yapısı.
Mimar Sinan Üniversitesinden Yard. Doç. Dr. Osman Erden, Bige Örerin Nuri Kuzucan ile yaptığı söyleşinin kaldığı yerden devam etti ve sanatçının resimlerine dair başka tespitlerde bulundu.
Yazıdan bir alıntı: Sanatçının figürsüz kompozisyonlarının konusu, günümüz kent görünümlerinden ziyade o kentlerde yaşayan insandır. Kapitalizme rıza gösteren, sisteme sevinçli bir itaatle bağlı, otomat haline gelmiş, insansızlaştırılmış insan.
New Yorkta Bowery mahallesinde bulunan Sperone Westwater adlı galeride çalışan sanat tarihçisi Kunter Kula, ABDnin etkileyici bağımsız sanat mekânlarından The Kitchen üzerine bir değerlendirme yazısı kaleme aldı.
İletişim Yayınlarının Sanat-Hayat dizisinden çıkan Arzu Mimarlığı: Mimarlığı Düşünmek ve Düşlemek başlıklı derlemeyi Prof. Dr. Gülsüm Baydar değerlendirdi.
fragMENtatION 07: Soner Önden "O' Salvation, Deliver Me From Evil!"
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmezin geliştirdiği fragMENtaTION projesinin yedinci sanatçısı Soner Ön oldu. Önün Sanat Dünyamız için hazırladığı ve dergide 14 sayfada yer alan projesi "O' Salvation, Deliver Me From Evil!" adını taşıyor.
Necmi Sönmezin yazısından bir alıntı: Çocukluğunu 1980lerin zorlu yıllarında Brooklynin sorunlu bölgelerinde geçiren sanatçı, tehlikeli sokaklarda oynamak yerine televizyon karşısında geçirdiği zamanı, yaşamının unutulmaz anlarından biri olarak tanımlamaktadır. Farklı çizgi filmleri izleyerek büyüyen Soner Ön, bu filmlerde karşılaşmış olduğu büyüleyici atmosferi kendisini sanatla ilgilenmeye iten en önemli etkilerden biri olarak yorumlarken, büyü mü, gerçek mi, dinsel bir duygu mu, normal bir doğa olayı mı olduğu anlaşılamayan ışık yoğunlaşmaları üzerine eğilir. Sanatçının fragMENtaTION projesi için geliştirmiş olduğu çalışmalarda, renkli arka planlara, çizgi film dünyasını yansıtan öğelere rağmen, bir tür iç aydınlanma olarak gözlemlenen ışık kümeleri, farklı anlamlara kapı aralayan bir açık uçluluğa sahip.
Zeren Göktanın Sayaç başlıklı sergisi CDA|Projectsde 15 mart 27 nisan 2013 tarihleri arasında yer aldı. Tuba Parlak, metninde sanatçının özellikle Ses ötesi işine odaklanarak okuru galerinin içinde dolaştırdı; değişen anlamları vurguladı.
Melike Ayça Güzel, ressamlar Cansel Ercan ve Hakan Cingözün çalışmalarını değerlendirdi.
Sanat dilinin dönüştürücü niteliğine yönelik bir çalışma olan açık Masa ile ilgili Mürüvvet Türkyılmaz tarafından kaleme alınan yazı Sanat Dünyamızın 123. sayısında yayımlanmıştı. Açık Masa bu kez de Türkyılmazla yapılan bir söyleşinin konusu oldu. |