Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'nin Siyasal Hayatı
ISBN 9786059527538
Yayınevi Savaş Yayınevi
Yazarlar Kolektif (author)
Kitap Tanıtımı Türkiye'de tarih önemlidir. Yalnız "tarih" olarak değil, gelecekle ilişkisinden ötürü önemlidir. Geçmişte, gerçekte ne olduğum öğrenilmesi, bugünümüzü daha doğru anlamamızı sağlayacak, böylece yarını nasıl düşünebileceğimize, sandık odamızda bize sorulmadan biriken bu mirasın içinden neyi isteyip neyi istemeyeceğimize daha sağlıklı bir temel üzerinde karar verebilmemizi sağlayacaktır. Prof. Dr. Murat BELGE Bilgi Üniversitesi Türkiye'de siyasi alan, siyasi aktörler ve siyaset yapma eyleminin, devlet-merkezci olmak yerine, Türk modernleşmesinin demokratik liberal ve çoğulcu temelde yeniden kurulması ve Türk demokrasisinin devlet-toplum-birey ilişkilerine yerleşikleşmesi ve derinleşmesinin itici gücü olması temelinde yeniden kurulması gereklidir. Prof. Dr. E. Fuat KEYMAN Koç Üniversitesi 1970'Ierin kuşakları arasında "tek lider, tek parti ve tek toplum" anlayışı yaygın bir ütopya iken, 1980'Ii kuşaklarda farklılaşan, çoğulcu katılımcı, özgürlüklü bir demokratik anlayışın en fazla benimsenen anlayış olarak yaygınlaştığı söylenebilir. Prof. Dr. Ömer ÇAHA Yıldız Teknik Üniversitesi Türkiye'deki Kürtlerin "sorun"u, ulusal bir pazar için bir ulus-devlet arzusunda olanların bir "ulusal sorun"u değil, yok sayılmış bir etnik kimliğin yeniden kazanılması sorunudur. Doç. Dr. Ali Kemal ÖZCAN Munzur Üniversitesi AK Parti'nin geldiği damarın, bu ülkede ezeli muhalefeti ve "vesayetçi siyasal merkez" karşısında "toplumsal çevre"nin alan ve güç arayışını temsil ettiği söylenebilmekle birlikte, AK Parti iktidarında İslami kesimin, 1980'lerde ANAP döneminde başlatılan neoliberal politikalara koşut olarak kapitalist sistem çerçevesinde bir dönüşüm yaşadığı ve "devlet merkezli değerler sistemi" tarafından yutulduğu d,a belirtilmelidir. Gülenizm, Türkiye Cumhuriyeti'nin resmi ideolojisi "seküler" Kemalizm'in "zor", "baskı" ve "darbe"si ile Batılı modern değerler çerçevesinde "makbul vatandaş" yapılamayan toplum kesimlerini, "gönüllü kulluk" ve "rıza" üzerinden devşirmenin (hadım etmenin) bir aparatı olarak, Kemalizm'in "dinci" versiyonudur.