Kitap Tanıtımı |
Hüseyin Sadeddin Arel’in Musiki Mecmuası’nda kaleme aldığı ‘Bir Başka Alem’ başlıklı yazısından (1954) : “…Konser tamamen Türk sazlarından teşkil edilmiş bir orkestra heyeti tarafından icra ediliyordu. Orkestrada 20 soprano kemençe, 15 alto kemençe, 10 tenor kemençe, 5 bas kemençe, 4 kontrbas kemençe, 15 ney, 5 girift, 2 kudüm, 8 def, 4 kanun, 2 santur vardı…”Hüseyin Sadeddin Arel, Dr. Zühdü Rıza Tinel ile birlikte bundan 90 yıl önce ‘Türk Müziği Orkestrası’ ütopyalarının gerçekleştirilmesi için bir ilke imza atmıştı. Arel ve Tinel gözetiminde 1933’de Ali Rıza Usta tarafından imal edilen ve Arel’in vefatına (1955) değin icra edilen Kemençe Beşlemesi, 2018-2020 zaman dilimi içinde Prof. Dr. Gözde Çolakoğlu Sarı ve Dr. Ayhan Sarı yönetiminde ‘Kemençe Kuartet’e indirgenmiş haliyle İTÜ BAP projesi olarak planlanmıştır. Çalgıların yapımı Ayhan Sarı’nın yönlendirmesi ve önerileri doğrultusunda çalgı yapımcısı Feridun Obul tarafından gerçekleştirilmiştir. ‘Kemençe Kuartet’ orkestral müzikte yeni bir tını olmasının yanında, ‘Türk Müziği Orkestrası’nın geleceğine yol alacak bir başlangıç kimliğindedir. (Tanıtım Bülteninden) ) |