Niyazi Sayının Taksimlerinde İcrayı Oluşturan Elemanların Transkripsiyonu; Niyazi Sayın: A Detailed Transcription of His Taksims
ISBN 9786054518661
Yayınevi Pan Yayıncılık
Yazarlar Ahmet İslam Toz (author)
Kitap Tanıtımı Elinizdeki çalışma Neyin İcra Özellikleri ve Enstrümantasyonu adlı çalışmanın ilk bölümüdür. Bu ilk kitap Neyzen Niyazi Sayının bazı taksim ve sololarının icrada kullanılan tüm süsleme işaretleri ile notaya alınmasından oluşmuştur. Bilindiği gibi taksim Türk musikisindeki çalgıların teknik özellik ve ahenklerini sergiledikleri formdur. Burada amaç Niyazi Sayının ney ekolündeki icra üslûbunu oluşturan elemanların yazı ile belirtilebilmesi, ortaya çıkan tüm detay ve icra özelliklerinin ney öğrenimine bilinçli bir şekilde (ve sırasıyla) yansıtılmasıdır. Neyzen Niyazi Sayının pek çok neyzen ve sâzendenin müzikal gelişiminde önemli rol oynayan taksimlerinin detayları ile notaya alınmasının bir başka sebebi ise, taksim beste formu, Türk musikisinde makam seyri, karakteristik perdelerin seçimi, taksimlerde melodik istif ve melodik hattın icrasındaki süslemeler gibi konulardaki en doğru görsel kaynağı oluşturabilmektir. Sadâ albümü dinlenirken takip edilip incelenmesi gereken bu çalışma Kutbin Nâyın yüksek sanatını gözler önüne getiren bir icra atlası olarak hazırlanmıştır. The book you are holding is the first volume of a project titled Niyazi Sayın: A Detailed Transcription of his Taksims. This first book consists of certain taksims and solos by Neyzen Niyazi Sayın, notated with all ornaments indicated in detail. The taksim is a Turkish instrumental musical form that displays all the technical and tonal featurs of the instrument in question. The goal of this work is to assist the student of the ney by clarifying, through notation, the elements that form the Niyazi Sayın school of ney performance, and presenting all the details and performance characteristics in a well thought out, orderly manner. Another reason for the detailed notation of Neyzen Niyazi Sayıns taksims, which have played an important role in the musical development of many neyzens and other instrumentalists, is to create the most accurate visual resource concerning the courses, characteristic choice of notes, melodic stacking and ornamentation of the taksim form in Turkish music. I have prepared this book, which should be studied and followed closely while listening to the album Sadâ, as a visual atlas to the extraordinary artistic skill of this legendary neyzen