Matematik Oyunları
ISBN 9789752973008
Yayınevi Alfa Basım Yayım Dağıtım
Yazarlar Ahmet Arduç (author)
Kitap Tanıtımı - Matematik oyunları; nim, nimbi, kekler, skittles, rim, sayısal trafik, kare hedef, lucasta, harita, kayles, coin strip, rakam silme, ayakkabı numarası ile yaş bulma, sayı elde etme, takvimlerle eğlence, dört parmaklı sayılar, çarpan çıkarma, fark yazma palindrom sayılar. - İskambil kağıdı numaraları; nasıl sayarsan say, iki kağıt, sayılı kağıtlar. - Palindrom sayılar, lineer kombinasyon - Ağırlık bulmacası, artan uzaklıklar - Çemberlerle sayı avı - Takvimlerle eğlence, rakam silme - Tüm rakamları kullan - Çift ve tek basamaklar - Matematik bulmacaları; artan uzaklıklar, kare bulmaca, ağırlık bulmacası, nehir, batan gemi, 3 litre elde etme, tüm rakamları kullan, çift ve tek basamaklar, asal basamaklar - Cevaplar çözümler - Matematik oyun ve bulmacaları ile ilgili kitaplar ve siteler. Bu soruya uygun cevabı verebilmek için bir matematik oyunundan ne beklediğimizi belirlememiz gerekir. - Öncelikle bir matematik oyununda beden - zihin aktivite dengesi, zihin aktivitesinden yana olmalı. - Oyuna başlayabilmek için 2´ den fazla oyuncu gerektirmemen. Minimum elemanla oynanabilmeli. - Oyuncuların, oyunun her aşaması ile ilgili tam bilgileri olmalı. Örneğin poker gibi bir oyunda, oyuncular rakiplerinin ellerindeki kağıtları bilemeyebilirler. - Oyuncuların oyun sayesinde matematiğe ait temel kavram ve kuralları pekiştirebilmeleri sağlanmalı. - Kabul edilebilir bir sürede bitmeli. Tekrarlanabilen bir oyun ise, bitirilebileceği durumlar tam olarak tanımlı olmalı. - Çok az malzeme gerektirmen. Ucuza mal olabilecek ve rahatlıkla çoğaltılabilecek materyallerle oynanabilmeli.