Kitap Tanıtımı |
KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: .MARIO BOTTA YA DA ASLOLAN BİÇİMDİR, UĞUR TANYELİ .KİLİSE EVİ, GENESTRERİO, TICINO, İSVİÇRE, 1961-63 .RIVA SAN VITALEâDE EV, TICINO, İSVİÇRE, 1971-1973 .LIGORNETTOâDA EV, TICINO, İSVİÇRE, 1975-1976 .MORBIO INFERIOREâDE ORTAOKUL, İSVİÇRE, 1972-1977 .BUGÜNÜN MİMAR FİGÜRÜ, MARIO BOTTA .PREGASSONAâDA EV, TICINO, İSVİÇRE, 1979-1980 .STATE BANK, FRİBORG, İSVİÇRE, 1977-1982 .STABIOâDA EV, TICINO, İSVİÇRE, 1980-1982 .GOTTARDO BANKASI, LUGANO, İSVİÇRE, 1982-1988 .SFMOMA, MARİO BOTTAâNIN ÇAĞDAŞ ANITI, AYDAN HACALOĞLU ILTER, İNCİ ILGIN MÜSTECAPLIOĞLU .BREGANZONAâDA EV, TICINO, İSVİÇRE, 1984-1988 .SAN FRANSCISCO MODERN SANAT MÜZESİ, A.B.D., 1989-1995 .CYMBALİSTA SİNAGOGU VE YAHUDİ MERKEZİ, TEL AVIV, İSRAİL, 1996-1998 .EVRY KATEDRALİ, FRANSA, 1988-1995 .YAŞAMI VE YAPITLARI. ...Mimarlık düşüncesi denilen önyargılar sisteminden, kendini yalıtabilen Botta, bu özelliği sayesinde çağdaş siyasal-toplumsal gelişmelerle de ilginç bir koşutluk gösteriyor. Şayet, kimilerinin ileri sürdüğü gibi ideolojiler çağı artık kapandıysa, onu mimarlıkta kapatanların başında Botta gelmektedir. O halde, Botta bugünün mimarlığındaki anti-ideolojik, anti-düşünsel ve hatta, deyim yerindeyse, anti-entelektüel eğilimlerin en güçlü temsilcilerinden bir olarak ele alınmalıdır. Uğur Tanyeli |