Kitap Tanıtımı |
Kıbrıslı Müslüman Türkler, "Kuzay Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Devleti"ismi altında tesis ettikleri bu gün kü siyasi kimlikleri ile diğer devletlercede kabul görebilmesi için gereken bütün şartları haiz bağımsız bir toplum oluşturmaktadırlar. Kıbrıs adası içerisinde bu hüvviyetini elde
edene kadar geçirdiği evrim 649 (hicri 28) yılında adanınilk müslüman deniz seferinde fethedilip öncü çekirdek koloninin tesisi ile başlar. Kıbrıs Adasının islami kimliği ile ilgili bu başlangıç noktası konu ile uğraşanlar arasında maalesef, gerektiği şekilde vurgulanmamaktadır. Vurgulanmış olsa idi ada üzerindeki hakimiyetimizin tarihine bin kadar yıl daha eklenmiş olurdu. Belkide ayni inanç sistemini paylaştığımız komşılarımızın davamızaa daha hassas davranmalarına da vesile olurdu!
Küçük dahi olsa sürekli olarak Müslüman bir topluluk adada var olmuştur.1571 (hicri 978) yılında Osmanlıların hakimiyetine girmesi ile adada müslüman topluluğun varlığı daha bir pekiştirilerek sürdürülür. 300 yılı aşkın bir süre devam eden Osmanlı yılları 1878 (Hicri 1295) yılında sona erer ve adanın idari sultası, yapılan bir anlaşma ile ingiliz hakimiyetine kayar.
Bundan sonra yabancı bir yönetim altındaveya verimsiz bir ortaklığın bozulması sonucu geçen seksen küsur yılın siyasi kopukluğu akabine 1984 yılında dengeler yeniden ayarlanır. Sonuç olarak da toplumun ada içerisinde varlığı ve hükümranlık haklarına bu günkü son şekli verilir. Tarihi akış süreci içerisinde önce "Müslüman - Türk" ve sonrada "Türk" hüviyeti ile noktalanır.
Bu çalışma Müslümanların Lozan sonrasında 1925-75 yılları arasındaki elli yıllık süre içerisinde fikri ve siyasi "istihale-metamorphosis" seyriniin basın yolu ile aydınlar tarafından nasıl şekillendiğini ele almaktadır. |