Kitap Tanıtımı |
Bu konuda hemen aklıma gelenler: Tevfik Fikret, Nazım Hikmet: Ahmet Muhip Dranas, İlhan Berk, Metin Eloğlu ve yakınlarda ilk kez resimlerini sergilediğimiz Oktay Rıfat oldu. Bu listeye daha pek çok kişiyi katabiliriz ama benim söylemek istediğim ressam şairler değil kuşkusuz. Ben bir resim şairinden söz etmek istiyorum daha çok. Çünkü 20 yıllık dostum Kâinat Barkan (Pajonk) bir resim şairidir bence.
-Ümit Yaşar Oğuzcan-
Kâinat Barkan tıpkı kendi gelişim sürecini damıttığı gibi, doğanın kaba nesnelliğinden damıtılmış nakış göstergeleriyle, kendi özgün resim yaşamının bilgeliğini de koruyor. Sezer Tansuğ
Fotoğraf makinesi gibi hafızası olan ressam.
-Karin Schackerrnann-
Belli çizgisinden hiç kopmadan çoğalan isim: Kâinat Barkan Pajonk.
-Celaleddin Eröge-
Kâinat Barkan Pajonk (1937) 1960'lı yıllarda renkli ve lekesel bir anlatımla çalışırken, giderek sade yalın bir anlatım diline ulaşmakta durağan dingin kompozisyonlarla insan-doğa yaşamsallığını uçsuz bucaksız ovalarda vermektedir.
-Prof. Dr. Ayla Ersoy-
Bir grafik tadı öneren, biçimsel çalışmalarını renk, figür ve alabildiğine incelik ve yalınlıkla örgüleşen kimliğinde, tüm sevgisine karşın renk eşdeğerinde titizlikle seçilmektedir.
-Rıfat Ababay-
Kimileri vardır büyük gürültülerle, tıpkı bir yaz yağmuru gibi büyük patlamalar, büyük iniş çıkılar gösterirler. Kimileriyse ılık bir bahar esintisi gibi, ama hep sürekli, aynı çizgide ve çoğu defa da bu istikrar içinde daha iyiye, daha güzele bir çaba içindedirler. İşte benim tanıdığım Kâinat da bu çizgisini ancak ileriye ve güzele varma çabasında bozanlardandır. Abdülkadir Günyaz
Kâinat Barkan örneği ressamlar; şu yokluğun acısını en çok tadanlardandır. Özellikle Türkiye gibi, resim sanatı alanında durumu bambaşka olan memleketlerde, gereken ortamı da yaratacak olanlar, sanatçıların kendileridir. Kâinat Barkan'ı, bu yönden en ıssız olan yolu seçmiş kendisine. İsterse seyirci bulunmadan, ressam kişi, inandığını bırakmayan, pazarlığa, uzlaşmaya yanaşmayandır.
-Nuri İyem-
Bu tanınmış sanatçımızın doğa çıkışlı biçimlemeler ve soyutlamalarla ördüğü tuvallerinde bir oturmuşluğunun ve bir ustalığının yanı sıra, duygusallığı da büyük ölçüde yer almıştı. Düzen kurmadaki sağlamlılığı, dengedeki ölçülülüğü gözden kaçmıyordu. Duygusal ve artistik olduğu kadar bilinçliydi bu çalışmalar. Pajonk rengin de değerini vermiş, egemen bir rengi, uyuşum içinde bağdaştırdığı renklerle iyi örmüş, renkli niteliğinde de başarı sağlamıştır.
-Güzin Fuad Okbay- |