Kitap Tanıtımı |
Yahudi inancının Nil deltasında yayılmasından çok sonra Mısır'da devasa bir görünüm sergileyen tapınak ve piramit duvarlarına işlenmiş metinlerin bir araya getirilmesiyle "Günle Gelecek Olanın" (Ölüler Kitabı) adlı dinsel bir eser ortaya çıkar. Eserin düşünce babası Osiris'in titizlikle hazırladığı "Osiris'in Felsefesi" ni Amon tapınağında yayan ise Ramses II'nin (Horus adı "User-Maat-Re Setep-En-Re") üvey oğlu Musa'ydı. Musa, Osiris Felsefesindeki 42 emri yalınlaştırarak 10 emir halinde uyguladı. Amon tapınağında ona destek olan çok sayıda rahip vardı, ancak sayıları bilinmediği için tarih kitaplarında bir sır olarak kaldılar.
Musa'dan yaklaşık 1280 yıl sonra, Meryem'in oğlu İsa dünyaya gelir ve belirli bir yaşa ulaşınca kralın diktatörlüğüne karşı ayaklanma başlatır. Bu ayaklanmayı 12 kişiyle organize eder. Oniki kişi daha sonraki yıllarda 12 havari şeklinde dinsel metinlere işlenir. Mısır mitolojisinde ölülerin yargılandığı ve yeniden yaşama başlayacağı söylenen Duat'ta (yeraltı dünyası) güneşin gece yolculuğunun 12 saatte tamamlandığı, 12 ışık merdiveni ve evrene açılan 12 kapıdan söz edilmektedir. Bu sırlarla yüklü ifadelere bakıldığında Amon tapınağında Musa'nın güvenmiş olabileceği rahiplerin sayısının 12 olabileceği fikri akla gelir.
İsa'nın düşünceleri geniş kitlelere yayılınca, Yahudilik içinden çıkan Ortodoks düşünce, Hıristiyanlıkta da kabul görür ve azımsanmayacak sayıda insana ulaşır. Ortodoks felsefe içinde, yeni bir oluşum olarak ele alınan, ancak aslında kökü çok eskilere dayanan "Pocait" inancı belirir, ki bu da Anadolu Alevi gelenekleriyle büyük ölçüde örtüşür!
Ali Narçın, Alevi felsefesinin İslam dini içinden çıkmadığını, bu felsefenin Osiris Felsefesine yakın olduğunu, özellikle Ortodokslar içindeki "Pocait" düşüncesiyle paralel olduğunu araştırarak bu kitapla okurlarına sunmaktadır. |