Kitap Tanıtımı |
Cogito’dan • Türkiyeli Kadın Felsefeciler Saniye Vatansever Gamze Keskin • Türkiye’de Kadın Felsefeci Olmak Dilek Kadıoğlu • Matematiksel Pratiğe Sadık Kalmak: Penelope Maddy’nin Kaçınılmazlık Argümanı’na İtirazları Sezen Bektaş • Evrimsel Biyolojiyi Erekbilimsel Çağrışımlarından Kurtarmak Mümkün müdür? Cemre Özev • Sezen Bektaş ve Dilek Kadıoğlu’nun Bildirileri Üzerine Bir Değerlendirme Gamze Keskin • Estetik Hâlâ Mantığın Küçük Kız Kardeşi midir?: Baumgarten’dan Günümüze Projeksiyon Arife Tansel • Judith Butler’ın Şiddet Eleştirisi Arzu İbişi Temelli • İdeal Toplum Kurgusuna Feminist Yaklaşım: Ütopyalar ve Distopyalarda Kadınların Rolü Fulden İbrahimhakkıoğlu • Felsefeyi Kadın Olarak Yapmak: Tansel, Keskin ve İbişi’nin Metinleri Üzerine Düşünceler Hatice Nur Erkızan • Aristotelesçi Var Oluşçuluk ya da Umutsuzluğun Aşılması Üzerine Eylül Yücel • Platon ve Musonius Rufus’ta Cinsiyet Eşitliği Zeynep Talay Turner Çiğdem Yazıcı • Platon’da Taklit ve Farklılığı Yeniden Düşünmek Sandrine Bergès • Eylül Yücel ve Çiğdem Yazıcı & Zeynep Talay Turner’in Bildirileri Üzerine Bir Değerlendirme Gülben Salman • Egemenlik, Yurttaşlık ve Kadınlar: Fransa’da ve Türkiye’de Ulus-Devletlerin İnşası Sırasında Kadın Hakları Savunucularının Tarihsel-Karşılaştırmalı Bir İncelemesi Zübeyde Karadağ Thorpe • Nefret Söylemi Yasaklanmalı mı? Yasaklanmamalı mı? Sibel Kibar • Gülben Salman’ın “Egemenlik, Vatandaşlık ve Kadınlar: Fransa’daki Kadın Hakları Aktivistlerinin ve Türkiye’deki Ulus-Devlet Oluşumunun Karşılaştırmalı-Tarihsel Bir Analizi” Başlıklı Bildirisinin Bir Değerlendirmesi Sibel Kibar • Zübeyde Karadağ’ın “Nefret Söylemi Yasaklanmalı mı Yasaklanmamalı mı?” Başlıklı Bildirisinin Bir Değerlendirmesi Hülya Şimga • Kadın Felsefeci Olmak: Feministlik Bunun Neresinde? Özlem Duva • Kantçı Bir Yaklaşım: Köktenci Bir Totalitarizmde Kişi Olma, Otonomi ve Kadınlar Ayşe Öztürk • Edmund Burke’ün “Yüce ve Güzel” Kavramına Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Bakmak: Düalizme Giden Yolda Algıları Değiştiren Bir Venüs: “Hotanto Venüsü” Elif Yavnık • Özlem Duva’nın “Kantçı Bir Yaklaşım: Köktenci Bir Totalitarizmde Kişi Olma, Otonomi ve Kadınlar” Bildirisinin Bir Değerlendirmesi Elif Yavnık • Ayşe Öztürk’ün “Edmund Burke’ün ‘Yüce ve Güzel’ Kavramına Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Bakmak: Düalizme Giden Yolda Algıları Değiştiren Bir Venüs: Hotanto Venüsü” Başlıklı Bir Bildirisinin Değerlendirmesi Yazı Özetleri / Abstracts ) |