Kitap Tanıtımı |
Japon yönetmen Akira Kruosava Raşomon filminde, "aynı" olayın şahitlerin her biri tarafından nasıl fafklı hikaylere dönüştürülebileceğini analatır. Milliyetçilik demoderneleşmenin çocuğu olarak teşekkül ederken, kendine ait farklı hikayelerle gelir. Tarihin bu son iki yüz yıllık döneminde ezenler kadar ezilenler de, sönürgeciler kadar onlara direnenler de adı "milliyetçilik" olan varoluş biçinine başvurdular. Milliyetçilik kalkınmanın ve gelimenin itici gücü, hayatın savuruşuna karşı bir köke aitlik ve kimlik duygusu, faniliğe karşı bir ebedilik vaadiydi ama, aynı zamanda soy ırkçılığının, yahut daha hafifinden kültürel ırkçılığın her halükarda düşman "öteki"nin ve savaşın nedeniydi de.
Milliyetçilik üzerine konuşmak, son noktanın olmadığı ucu açık bir cümleye başlamak gibidir. Bu kitap, böyle bir konuşmaya etnisite, millet milliyet, milliyetçilik gibi kavramlarla Türkiye´nin yaşadıkları çerçevesinde katılıyor. |