Kitap Tanıtımı |
Mobil cihazlar, günlük ve iş hayatımızda kapsamlı bir yere sahip oldu. Bunun neticesinde yeni iş alanları doğdu. Bilişim teknolojileri alanında çalışanlar, bu ani ve büyük değişime hızlıca adapte olmak için adeta yarıştılar-yarışıyorlar. Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de yazılım sektörünün önde gelen problemlerinin başında nitelikli eleman azlığı gelmektedir. Bu probleme en büyük sebep olarak yetersiz bilgi kaynağı ve kullanımına işaret ediliyor. Bizlerde bu konuya büyük önem verdik ve sizlere bu kitabı hazırladık.
Bu kitapta 2D grafik uygulamaları destekleyen "AndEngine" oyun motoru incelenmiştir. AndEngine, Nicolas Gramlich tarafından geliştirilen açık kaynak projesidir. Kitabın yazım tarihi itibariyle güncel AndEngine sürümü GLES 2.0'dır. AndEngine ile geliştireceğiniz uygulamaları tamamen Java programlama dili kullanacaksınız. Bunun için Java bilginiz en az Java Standart Edition düzeyinde olmalı ve temel Android programlama bilgisine sahip olmanız gerekmektedir. AndEngine oyun motorunu kullanarak geliştirilen birçok popüler oyun bulunmaktadır. Siz de 2D destekli oyunlarınızda AndEngine?i kullanabilirsiniz.
*Andengine Oyun Motoru
*Android SDK ve Emulatör Kurulumu
*Andengine ve Box2D Kurulumu
*Andengine Proje Oluşturma & Çalıştırma
*Basegameactivity Sınıfı
*Alan-Kamera Nesneleri
*Camera Sınıfı
*Boundcamera ve Camerafactory Sınıfı
*Zoomcamera ve Smoothcamera Sınıfı
*Scene (Sahne) Sınıfı
*Camerascene Sınıfı
*Engineoptions Sınıfı
*Wakelockoptions, Touchoptions ve Diğer Sınıflar
*Görüntü Oluşturma (Resim, Animasyon, Metin)
*Texture Sınıfı
*Textureregion Sınıfı
*Sprite Sınıfı
*Animatedsprite Sınıfı
*Görüntü Objeleri
*Line ve Rectangle Kullanımı
*Menü Oluşturma
*Metinsel Objeler
*Buildabletexture Nesnesi
*Font Nesnesi
*Changeabletext Nesnesi
*Multi-Touch Programlama
*Dokunmaları (Touch) Yönet
*Sensörler
*Fizik Motoru
*Body Sınıfı
*Contact, Fixture Sınıfları
*Joint, Revolutejointdef, Linejoint Sınıfları
*Physicsworld, Physicsfactory Sınıfları
*Physicsconnector, Physicsconnectormanager Sınıfları
*Fiziksel Nesneler, Hız, Ağırlık ve Çarpışmalar, Eklem Oluşturma |