Kitap Tanıtımı |
Mimarlıkta önemli bir rolü olan ağacın, tasarım süreçlerinde geçmişten günümüze uğradığı durakların aktarıldığı “Ağacın İzinde:Tasarımda Orman Ürünleri Sözlüğü” Yıldız Entegre ve YEM Yayın işbirliğiyle yayımlandı.Genco Berkin tarafından hazırlanan, orman ürünleriyle ilgili üniversitelerin öğretim üyeleri ve öğrencilerinin yanı sıra tasarımcı ve uygulamacı mimar, iç mimar, endüstri ürünleri tasarımcıları için de değerli bir kaynak olma özelliği taşıyan Tasarımda Orman Ürünleri Sözlüğü, akademi ve sanayi arasında köprü kurarak sektörün dinamiklerine kılavuzluk edecek.Yapılı çevrenin oluşumunda önemli rol üstlenen, konuyla ilgili ürün, yöntem ve tekniklerin dönüşümünün izini süren sözlükte araştırma ve yayına hazırlama sürecini üstlenen Prof.Dr. Genco Berkin başta olmak üzere; Prof.Dr. Reha Günay, Y. Müh. (Mimar) Dr. Doğan Hasol, Yıldız Entegre Ürün Müdürü (Orman Endüstri Mühendisi) Murat İnceoğlu ve İç Mimar Muhammet Taşlı’dan oluşan danışma kurulunun yanı sıra kitabın grafik tasarımını ve çizimlerini yapan Y. İç Mimar Sedef Sav, bu rehber kitabın ülkemiz mimarlık ve tasarım dünyası ile buluşmasında büyük katkılar sundu.Kökleri 1890 yılına uzanan, değişime ve gelişime odaklanarak Orman Ürünleri Sektörü’nün liderliğini üstlenen Yıldız Entegre, Orman Ürünleri Sektörü’nde yine bir ilke imzasını atıyor. Ağacın DNA’sının izini süren ve sektör çalışanlarına “Ağacın İzinde” ilerleyerek hem mimari hem de endüstriyel ürün tasarımının gelişim süreçlerini madde madde sunduğu Ağacın İzinde: Tasarımda Orman Ürünleri Sözlüğü’nü YEM Yayın ile birlikte hazırlayan Yıldız Entegre, yakın dönemde geliştirildiği için yeterince bilinmeyen kavramları, terimleri de gün yüzüne çıkarıyor.Bu özgün projeye ilişkin Yıldız Entegre Pazarlama ve Kurumsal İletişim MüdürüErcan Şahin’in görüşleri şöyle:“Hızla değişen dünyada, hayatlarımız, iş biçimlerimiz, sözcüklerimiz, dinamiklerimiz ve yöntemlerimiz de aynı oranda biçim değiştiriyor. Bu yoğun devinimde her zaman farkına varamasak da hayatımızda çoğu şey dönüşüme uğruyor. Yıldız Entegre olarak bizler, ‘Orman Ürünleri Sektörü’ndeki değişim, gelişim ve dönüşümleri, ağacın DNA’sının izini sürmek ve hem mimari hem de endüstriyel ürün tasarımının gelişim süreçlerini madde madde inceleyerek aktarmak amacıyla Ağacın İzinde: Tasarımda Orman Ürünleri Sözlüğü’ne imzamızı attık. Bu rehberin bilgilendirici yaklaşımı ve vizyonuyla sektörümüze katma değer katacak bir hamle olduğunu düşünüyorum.”Sözlüğün hayata geçmesi konusunda “ana yüklenici” olan ve hem araştırmaları yapan hem de terimlerin tanımlarını ortaya çıkaran Genco Berkin’in görüşleri ise şöyle:“Ağacın İzinde: Tasarımda Orman Ürünleri Sözlüğü hazırlanırken Doğan Hasol’un, büyük bir emek sonucunda ortaya çıkarıp Türkiye mimarlık camiasına hediye ettiği Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü’ndenilham alınmıştır. Bu çalışmada danışman olarak bizlere yol gösterici olan Doğan Hasol gibi, Reha Günay Hocamızın çalışmaları da biz akademisyenleri, meslektaşlarımızı ve öğrencilerimizi bilgi anlamında yıllardır beslemektedir. Nâzım Hikmet’in Davet şiirindeki ‘...Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine...’mısrası, aslında hem kimlikli bir birey olmanın hem de paylaşmanın, dayanışmanın güzelliğini aktarmaktadır. Bu kitap da böylesine bir hoşgörüden ve katılımcılıktan aldığı cesaretle, Yıldız Entegre’nin ağaca, doğaya, tasarıma verdiği desteğin sonucunda hayat bulmuştur... Bu kitaptaki bilgiler, geleneksel ve çağdaş mimarimizde kullanılan ahşap ve ağaçtan üretilen malzemelerin özelliklerinin ve tasarımda kullanım alanlarının yeni nesillere aktarımının sağlanması amacıyla derlenmiştir. Kültürel mirasımızın bir parçası sayılabilecek yerel inşa pratikleri doğayla uyum içinde yapılagelmiş ve günümüzde de bu tür yapıların eriştiği noktaya büyük bir hayranlık beslenmektedir. Teknolojinin nimetlerinden yararlanarak ahşabı ve ağaçtan mamül malzemeleri farklı biçimlerde kullanabilme imkânını bulan mimar ve iç mimarlar bu malzemeyi çağdaş yapı malzemelerinin arasına katmayı da bilmişlerdir. Ahşabın, masif kullanımının yanı sıra lamine edilmiş, basınç ve ısı ile kompakt hale getirilmiş versiyonlarına uzanan geniş bir yelpazede günümüz çağdaş tasarımlarında uygulanıyor olması da bu malzemeden vazgeçemediğimizin bir kanıtıdır...” (Tanıtım Bülteninden) ) |